Thursday, November 29, 2012

Sykrok!

Det er ikke så ofte jeg tar fram symaskinen for å sy, men noen ganger ramler det inn gardiner som må legges opp eller jeg har småting selv. Tror grunnen til at jeg ikke syr oftere er fordi det er noe herk å slepe den tunge maskinen ned fra 2 etg, i tillegg til syskrinet etter mormor - som inneholder alt av tråd og stæsj.

Idag ramlet det inn 4 stk gardiner som skulle legges opp og mens jeg satt der og sydde kom tanken igjen; skulle ønske jeg hadde stort hus og et eget rom med skikkelig benk til stoff, plass til at maskinen kunne stå fremme hele tiden og system i tråder, nåler og ræl.

Som alltid, når jeg er i det hjørnet begynner hodet å spinne og jeg tenker desperat etter løsninger for å få det slik jeg VIL. Idag klarte jeg det, med litt hjelp fra Svein.
Gangen mellom gutteromma, i nybygget - der var det bare rot og lagringsplass, hva med der? Ikke det store rommet jeg hadde i drømmen, men et sted hvor iallefall maskinen kan stå fremme sammen med syskrinet til mormor :)

Jeg klarte ikke vente til uka, når jeg bestemmer meg for noe skal det skje IGÅR. Så fort middag var spist satte jeg igang. Lempet gamle dører inn bak klesskapene til unga, der får de stå lagret inntil videre, ryddet i ræl jeg ikke ante var spart på og fikk støvsugd opp kattesand i kroker og kriker.
Det gamle symaskinbordet jeg har prøvd å selge både på Finn.no og på Facebook, kom frem og ble - ja, symaskinbord :) Nå er jeg glad jeg ikke har fått solgt det, gitt!!




 
 
Dette ble vel bra vel :) Ganske så fornøyd selv iallefall, og såå deilig å ha maskinen klar til bruk - hele tiden! Kanskje jeg nå finner gløden til å sy den Voksiposen jeg har planlagt også... Skulle kanskje malt døra hvit også, men det får bli til sommeren.
 
 
En liten linselus klarte å lure seg med også... Min medhjelper til å slepe ledninger, støvsugerslange og småtjafs :)
 




1 comment:

  1. Hmmm, her må det gjøres noe, bildene ble jo ikke slik her i bloggen som de er originalt - ser jo ikke maskinen engang jo .... Grrr

    ReplyDelete