Tuesday, December 4, 2012

Strikke, strikke, strikke - svelge, svelge, svelge

Jeg nærmer meg faretruende fort det store valget. Ermene. Eller - dvs ermehullene. Jeg er jo midt oppi genser til Svein og det har gått altfor fort opp til brystet, jeg rekker jo ikke finne ut hva jeg skal gjøre next.


Raglanfelling eller strikke på ermer tilslutt... DET er spørsmålet. Strikke på ermer til slutt kan jeg jo forståvidt, men raglan - det har jeg aldri gjort. Og iflg oppskriften som søte Svein var så vennlig å kjøpe med i tillegg til garnet sier den at jeg skal strikke bolen helt opp for så å KLIPPE armhull!
Jeg klipper ALDRI i noe jeg har jobbet så hardt med for å komme så langt?!?!?!? Dessuten innbiller jeg meg at det vil bli veldig tykt og klumpete når man da skal SY på ermene?


Nå har jeg da meldt meg inn i et strikkeforum på nett og spurt de som KAN. Får inderlig håpe natta høster gode svar så jeg "ser lyset" i morgen tidlig!

Er det noen som leser dette som har enkle, idotsikre oppskrifter til raglan så kommenter de gjerne inn her! Jeg er takknemlig for alt som kan klarne hodet mitt her altså :)

No comments:

Post a Comment