Saturday, December 15, 2012

Nye kjøp og prosjekter

Da er det drøyt en uke til jul og vi gjør som vi er flinkest til - starter opp nytt prosjekt... - som skal være ferdig til jul, helst iløpet av en dag eller to.

Heldigvis er Svein og jeg ganske like sånn. Når noe er bestemt blir det ofte påbegynt asap. Nå er det nytt salongbord som er planen. Og min smak er enkel, slitt og gjerne litt herpa - så det bør gå unna, hehe. Planen er et moderat stort bord, med plankeplate og enkle rette bein. Vi planlegger også en plate under, plank det også, til å kunne legge bøker, leker, dataer og annet stæsj som alltid ligger oppå bordet og ser rotete ut! Bordet skal beises i selvfølgelig drivvedfarge og hakkes litt i med en kniv eller noe. Inni hodet mitt blir bordet helt perfekt og kommer til å gli rett inn i stua, har jo nå brått ganske mye annet treverk i lik farge og stil.

Et nyinnkjøp av gårsdagen er ny postkasse. Vi har (og postmannen stakkar) klaget over den vi ønsket oss til jul i fjor, brevsprekka er så smal at mye av posten må hentes på postkontor - eller om vi er heldige, får vi det over gjerdet når postmannen kommer. Egentlig litt tungvint og kjedelig det der. Så igår var jeg innom Borg Ramme og der hadde de superkule postkasser til en latterlig pris. Gleder meg til å henge den opp og se ansiktet til postmannen til mandag, gitt!! hehe

Nederste del er sånn typisk amerikansk, åpent hull til å legge en sammenrullet avis inni. Det var et grusomt klistremerke på lokket, men en time i glohett vann gjorde susen og nå er det en saga blott.

Ellers nærmer vi oss jul, ja. Jeg har tre gaver igjen; hovedgava til Fredrik, en litne ting fra Fredrik og Ole-Martin til Marcus og en liten ting til Vidar, pappan til gutta.
I morgen skal det bakes krumkaker og da er jeg i mål regner jeg med. Planen om Sarah Bernhard har i år igjen blitt avlyst, jeg har litt sperre mot å prøve meg, virker så komplisert! Men, jul blir det uansett. Vi har californiakjeks, pleskner, krumkaker, pepperkaker, kransekakestenger og en suksesskake som mamma har laget - så julaften blir nok søt og overspist allikevel, hehe.

Nå venter jeg bare på at Marcus skal våkne fra luren sin, så rømmer han og jeg huset slik at Svein får helt frie tøyler til å gjøre mest mulig på bordet. Han er og handler materialer nå. Jippi!!

Bilde kommer så fort det er klart og beiset! Forhåpentligvis innen få dager!

No comments:

Post a Comment