Saturday, January 12, 2013

Glad, men litt bekymret også..

Ikke for at det er noe nytt, gleden sitter ikke stabilt og dypt hos meg. Er liksom alltid litt bekymret for ett eller annet  sånn i bakgrunnen. Men er jo glad fordi jeg nå vet at aap-søknaden min er innvilget, puh. Trenger ikke være redd for å bli kastet til ulvene riktig ennå...
Det er godt å kunne lene seg tilbake og kjenne at nå kan jeg bruke tida på å samle meg sammen og komme meg ut i jobb igjen. Ikke fordi det frister NÅ, nå blir jeg kvalm og svimmel ved tanken, men målet er jo jobb. Mest sannsynlig ikke 100%, men redusert i en eller annen grad. Håper jeg bare snart får time hos den psyken i Fredrikstad nå da! Men vet jo hvordan det psykiske helsevesenet i Norge funker, har jo et par års erfaring allerede, og det funker IKKE. Men, det er det tilbudet jeg har og det får jeg ta.

Ellers har  vi planer - igjen - her i huset, da. Det begynte med at jeg ønsket å  bytte ut vasken på kjøkkenet, til en engelsktype, gammeldags hvit porselensvask. Benkeplatebytte var allerede planlagt. Så begynte vi å fable om å kjøpe ny komfyr, integrert igjen, men denne gangen så vi kunne flytte stekeovnen opp i høyden. Fornuften tok tak og vi avventer det kjøpet. Isteden begynte den godeste S og sende ut fantastiske tanker om å vinkle komfyren vi allerede har, inn i hjørnet, snu litt på seksjoner og lage nye fronter - i akkurat sånn gammel plankestil som jeg elsker. Så der er vi nå. Han skal bruke uka på å tenke, planlegge og finne ut, slik at det blir minst mulig smertefullt å fjerne vask og komfyr i 1-2 døgn.

Har endelig fått kjøpt skjerm som passer til mormors gamle marmorlampe - ble veldig fin  og ikke minst enda finere å få den i vindu - affeksjonsverdi :))

God kveld :)

No comments:

Post a Comment