Saturday, January 19, 2013

Kreativ i sofaen

Idag var det mye på agendaen. Jeg og gutta skulle lempe ved, men når gradestokken viser -14 er det altfor kaldt. Min avgjørelse. Jada, kanskje jeg er pingle, men ærlig talt altså. Veden ligger godt og trygt ute, ikke pent, men praktisk :p  Mye enklere å hente inn mer når det er 1 meter å gå istedenfor 20 ;)
Ettersom vedplanen utgikk begynte jeg å tenke at jeg kanskje skulle tatt storrydning i klær og vasket soverom. Var full av pågangsmot, inntil jeg oppdaget at vi var tomme for plastposer. Og det er nødvendig for å rydde det rommet nå. Utrolig hvor mye lagring av tjafs som egentlig bare kan kastes, det har blitt siste tiden. Det er det eneste rommet hvor ingen er (annet enn meg og Svein) så det er blitt "stebarnet" og dit all dritt finner veien.
Ergo, tom for plastposer betyr at det må kjøpes inn og dermed dro jeg etter mye om og men (og etter at bilen var oppvarmet...) på Rema og handlet. Kjøpte 10 ekstra bæreposer.

Nå er jeg hjemme igjen, lysta til å rydde og ordne er borte, det får bli en annen gang. Stue og kjøkken er bomba, orker ikke gå på andre bomberom nå.

Men jeg skrev at jeg var kreativ i sofaen, hittil har det ikke blitt nevnt noe om kreativitet, hehe. Jeg tenker, planlegger og ser for meg det nye kjøkkenet i hodet. Og har funnet ut at jeg vil lage meg ny sånn opphenggreie til stekepannene mine og flytte den til foran vindu isteden. Nærmere komfyren, mer praktisk. Og isteden for kun en trebit tenker jeg å lage en rektangulær en isteden. For da får jeg opp de kjelene jeg bruker til vanlig også og VIPS - enda mer skapplass. Denne skal oppgraderes :

Nå ender jeg vel opp med tomme skap, hahaha. Men, tror faktisk det kan bli morsomt så da er det en plan :) .

Ellers har jeg to gutter her som enda ikke har kommet ut av pysjen og klokka er faktisk 15 i skrivende stund. Det ser ikke ut til at de kommer ut av pysjen idag heller ;) En skikkelig latmannsdag for oss som ikke får gjort annet enn å se på handymannen styre med kjøkken. Prøvde tilby min hjelp istad, da fikk jeg et forkvaklet "nei takk" i svar. Så da så.

Jeg får strikke, planlegge mer, kanskje lage denne gryteoppheng-greia så den er ferdig...? Og så spiser vi godteri, fyrer i ovnen og ser på nickelodeon, mohaha. Og senere idag blir det kinamat på oss, deilig at jeg slipper å tenke på mat oppi kaoset egentlig, umulig og da, har jo ikke vann eller komfyr.
F er stolt over at han skal spise kinamat for første gang idag, og han har bedt om spisepinner. Hva han har valgt å spise av de kinesiske delikatessene?  Chicken nuggets og ris - hahaha.

God lørdag dere :)

No comments:

Post a Comment