Monday, January 7, 2013

Hverdag

Da er julen over og hverdagen kommet igjen. Med den bekymringer og styr, men samtidig godt å få huset for seg selv noen timer daglig igjen.

Julen var fin. Hadde en koselig, men ganske kaotisk julaften her med mamma, pappa, søster og hennes familie. I et så lite hus som vi har så blir det fort kaos når gaver skal pakkes opp av 5 unger... Jeg gjorde ikke annet enn å rydde unna papir og papp og prøvde passe på hva ungene fikk av hvem. Svein hjalp Marcus å pakke opp. Den beste gava Marcus fikk (iallefall julaften-favoritten) var en dukkevogn med en BabyBorn guttedukke. Kusina Mathea fikk også vogn og de to trillet rundt og rundt i huset, byttet på, kranglet om og var ganske så opptatte med disse bebisene sine ;) hihi.
De to store fikk større og dyrere gaver, dermed færre gaver. Men de var også superfornøyde; Fredrik med flatskjerm tv og Ole-martin med teleskop til å se planeter med blant annet. Mye penger ble det på de så nå er kontoene fylt opp :)

Nå er hverdagen her igjen og jeg venter på svar på aap-søknaden. De ligger på etterskudd på nav og saksbehandleren min sa han skulle se på min søknad nå på nyåret. Tør ikke ringe og høre/purre, er så redd for at jeg skal få avslag. Hva da... Er jo dønn avhengig av to inntekter... Jeg må jo ringe, men venter iallefall til i morgen, kanksje jeg er tøffere da.

Svein skal begynne å jobbe litt igjen nå. Men får ikke lov til å overdrive før han er inne i et behandlingsopplegg på Ullevål og startet skikkelig medisinering. Dog fungerer vi ganske godt her for tida. Jula har vært litt opp og ned, men sett i det store bildet så er det bra. Skal bli godt å komme i mål begge to, hans mål er nærmere enn mitt, men bare en av oss er på stell så blir det bra.

Jeg er nok fremdeles ganske deprimert, men jeg sitter ikke og griner av den grunn. Deprimert for meg (og generelt for alle) slår ut som totalt tiltaksløs, motivasjonen er borte, orket er vekk, konstant dårlig samvittighet for det jeg skulle gjort. Sånn har det vært i flere år nå, i varierende grad, jammen på tide å gjøre noe med det. Bruker stort sett dagen til å sove, forberede middag (som har gått sport her hos meg i å være så sunn og økonomisk som mulig - ergo laget fra bunn) og forberede meg på å være en god mamma når barna kommer hjem. Og jeg tror jeg klarer det ganske bra :)

Dette ble et veldig personlig innlegg, men det er veldig godt å tømme ut innimellom. Og etter at jeg tok full opprydding på face igår synes jeg heller ikke det er skummelt å legge dette ut. I 2012 er vel folk såpass åpne i tankegangen at litt psykisk grums ikke er skummelt lenger. Vi er ikke gale, vi er bare litt slitne og deppa :) hehe.
Nei, nå skal jeg gå og starte på fiskekakene jeg har planlagt idag, angrer på at jeg ikke valgte noe med kjøttdeig idag, men fisken er tint og mat må vi ha :)

Hadde vært veldig koselig om dere la igjen en liten kommentar her, jeg ser jo at flere er inne og leser bloggen min, lurer på hvem!

Klem, klem :)

4 comments:

  1. Hei Cecilie. Fin og personlig blogg du har. Stor klem fra Trondheim. Vibeke.

    ReplyDelete
  2. Fint at du setter ord på ting og får det ut :). Syns du er drivende flink jeg. Syns det er morro å se på oppussingsprosjektene dine. Da får jeg noen nye ideer selv. Hilse Svein Ove fra meg og ønsker dere et riktig godt nytt år.

    ReplyDelete
  3. Finn blogg du har:-) Men, ser det har sneket seg inn en aldri så liten feil. En gutt som har fått dukkevogn og dukke til jul;-)

    ReplyDelete